• Domů
  • O mně
  • Jak na socky
  • Správa sociálních sítí
  • Kontakt
  • Nav Social Menu

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • YouTube
  • DOMŮ
  • O MNĚ
  • Rubriky
  • JAK NA SOCKY
  • SPOLUPRÁCE
  • KONTAKT

KlaPi.cz

Zacíleno na ovce

Názory

5 Dub

Do Čech dorazil trend osobního rozvoje, motivačních knih a podobných amerických výmyslů. Všude možně na těch internetech se válí stovky článků se zaručenými návody, jak se stát organizovanějším, produktivnějším, veselejším, štíhlejším, bohatším, populárnějším, šťastnějším a jak při tom všem mít spoustu času na koníčky a rodinu a ještě to všechno zvládnout uvést do praxe za pouhé tři dny. Už nějakou dobu jsem na Twitteru sledovala záplavu pochvalných recenzí a nadšených komentářů lidí, kterým některá z knih změnila život, zachránila je před vyhořením nebo rozvodem, případně jim pomohla vydělat spousty peněz. Těmito tweety mě bohatě zásoboval účet nakladatelství Jan Melvil, které se vydáváním této literatury zabývá a retweetuje všechny pozitivní zmínky o knihách z jejich produkce – sledujete-li je, za chvíli si zaručeně budete připadat jako zpátečník, který nezná nejnovější trendy. Bude se vám zdát, že váš život stojí za houby, a zatoužíte taky nakouknout pod pokličku a zjistit, jestli jsou tyhle knížky vážně tak skvělé a jestli se váš život doopravdy díky nim najednou obrátí vzhůru nohama. A tak jsem se i já někdy vloni v létě uchýlila k objednávce několika knížek od Melvilů, abych zjistila, co na tom tedy všichni vidí.

Hrajeme si na boha

Objednané knihy mě jen utvrdily v tom, čeho jsem si všimla už dřív: my lidi jsme prostě ovce, stádo, masa.  Pokud jste úspěšný, nebo aspoň dokážete předstírat, že jste úspěšný, respektive že jste něco víc než všichni ostatní, začněte psát o tom, jak toho docílit, a máte obecenstvo zaručeno.  Veškeré servítky stranou – vy jste bůh, vy jste ten, kdo je tím skvělým, úspěšným, prachatým hrdinou, kterému mají všichni závidět! No ano – kromě toho, že jsme ovce, jsme taky závistivé ovce.  Vždyť kdo by nechtěl být bohatý, úspěšný a populární? Proto je po takových textech obrovská poptávka, ať už jde o knihu nebo třeba blog. Lidé nadšeně hltají texty o tom, jak se stát nadčlověkem, a vlastně jim vůbec nevadí, že z nich autor díla dělá totální blbce, tahá je na provázcích jako loutky a vyhrožuje jim, že nebudou-li se držet jeho dobře míněných rad, umřou sami, chudí, opuštění a tlustí.
Jak řekla tento týden Máša na hodině marketingu v sociálních sítích: „Musíte těm lidem říct, aby vám dali lajk nebo vás okomentovali, protože oni to jinak neudělají.“ Je to vlastně fascinující hra s lidskou psychikou.  Podívejte, já jsem tady ten skvělý, supercool člověk, co má skvělou práci, skvělou partnerku/partnera, skvělý život a topí se v prachách – a jsem dokonce tak hodný, že vám prozradím, jak to dělám, takže když mě budete číst, budete stejně skvělí, supercool lidi se skvělým životem, jako jsem já. A světe div se, ono to funguje. Dělejte tohle. Nedělejte tamto. Pište. Mluvte. Běžte tam. Kupte si tohle. A lidi jsou okamžitě v transu, nábožně pisatele sledují a vynášejí do nebes. Já to dělám takhle, protože je to ten nejlepší způsob, jak to dělat, takže to tak dělejte taky. Nechápete, o čem mluvím? Mrkněte se třeba na populární blog Růžová panda.

Rozkopni tu bednu

O Sethu Godinovi jsem toho četla/viděla/slyšela už spousty, a tak jsem si k objednávce přihodila i jeho Kopni do té bedny. Ačkoli jde o útloučkou knížečku, četla jsem ji asi tři týdny. Mně je totiž tenhle způsob psaní proti srsti.  Vždycky jsem zvládla přečíst maximálně několik stran, než se ve mně všechna ta jeho Jděte. Udělejte to. Začněte… a podobně vzpříčila a já měla chuť knížku roztrhat na cucky nebo vyhodit z okna. Z jejího čtení jsem si ani nic moc neodnesla, protože mě její agresivní vnucování a nakopávání příliš znechucovalo. Další zvláštní knížkou je Mít vše hotovo od Davida Allena, která mě iritovala prakticky od začátku do konce neustálým vyhrožováním, že jedině postup popsaný knihou je ten správný a pokud ho nedodržíte, nemáte šanci uspět. A přitom je to právě jeden z nejúspěšnějších titulů!
Ale abych jen nekritizovala, dá se to udělat i tak, abych z toho nechytala záchvaty vzteku – například knihy Restart nebo Kraď jako umělec jsou napsány mnohem přijatelnějším stylem. My to udělali takhle a vyšlo to. Já si myslím…, Ten a ten kdysi řekl, že…, Vyzkoušeli jsme tuhle a tuhle metodu, ale nevyšla nám, takže si myslíme, že lepší je to dělat takhle… a podobně. Pro mě mnohem lépe zkousnutelné než nabubřelé kecy pánů Neomylných, Godina a Allena.

Jak na bestseller?

Dejme teď stranou mé osobní preference a výhrady. Jak tedy napsat správný bestseller o osobním rozvoji?
Zaprvé: popište se. Rozhodně nešetřete sebevědomím! Popište, jaká hrozná troska jste byli, než jste přišli na dále popsané metody, a jak skvělí, dokonalí nadlidé jste teď, jak všechno zvládáte jako mávnutím kouzelného proutku, jak vám to zlepšilo život na všech frontách, no prostě lidi musíte navnadit, aby viděli, o co přicházejí, aby jim bylo jasné, že jedině takhle mohou svůj život vylepšit.
Zadruhé: Vytvořte striktní metodiku a dbejte na její dodržování. Nezapomeňte čtenáře na každé stránce aspoň pětkrát upozornit, že žádný z bodů nesmí vynechat ani ošulit, protože v ten okamžik se nedokáže dobrat zdárného konce. Připomeňte mu, že když nedodrží přesně váš postup, nikdy nebude tak skvělý, úžasný a dokonalý jako vy!
Zatřetí: Popište všechno velmi sáhodlouze. Blbuvzdorně, ale sáhodlouze. Vaše technika by se možná dala popsat na deseti stránkách, ale to ne, musíte to pořádně natáhnout! Ať si nikdo nemyslí, že vylepšení života je nějaká hračka, kdepak! Je potřeba dřít, potit krev, trápit se – jedině tak je to správně a teprve za těchto podmínek dokáže člověk vytrvat!
Začtvrté: Na závěr knihy dodejte odkaz na svůj web a výzvu, aby se lidé, kteří váš postup dodrželi a skutečně si vylepšili život, ozvali.

Je to celé o marketingu – aneb přesvědčte lidi, že chtějí změnit svůj život…

Ze všech těchto pravidel plyne, že člověk, pokud tedy opravdu váš postup dodrží, se bude cítit hrdý, bude rád, že má ono privilegium, že může napsat někomu tak skvělému, jako jste vy, no zkrátka a dobře, i když čtenář po čase zjistí, že zavedení vašeho postupu nebylo nic až tak revolučního a vlastně mu to život moc neusnadnilo, stejně bude rád, že to udělal. A v době, kdy byl ještě nadšen úspěchem, napíše na vaši knihu pochvalnou recenzi plnou superlativů. A tak si knihu koupí další a další zázrakuchtiví lidé. Ano, zázrakuchtiví – protože kdyby opravdu chtěli něco změnit ve svém životě, tak by to zkrátka změnili. Nepotřebovali by sáhodlouhé příručky o novém náboženství jménem GTD, nepotřebovali by nakopávací a motivační výkřiky. Protože lidé čtoucí tyto příručky doufají, že jim příručka změní život sama. Ano, možná se po jejím přečtení dostaví onen wow! efekt, kdy se divoce rozhodnou následovat všechny rady v knize uvedené. Ale jakmile po pár dnech, týdnech nebo měsících wow! efekt opadne, vrátí se zpátky do starých kolejí, protože nemají dostatečnou vůli. Zkrátka je to celé o marketingu, o tom, jak přesvědčit lidi, že chtějí měnit své životy. Nebo mi něco uniklo?

4 Comments

Previous Post: « Slušné vychování
Next Post: Why so Grumpy? »

Reader Interactions

Comments

  1. tonlicka says

    5.4.2013 at 20:01

    Skvele napsane! Vnimam to stejne uplne do posledni tecky! Ja uz nekolik tydnu bilancuju nad svym zivotem a rikam si, ze jsem asi totalni loser, ze nic nestiham, nemam cas na sebe a nekdy bohuzel ani na sve blizke, nejsem prachac, delam praci, ktera me uz nekolik mesicu strasne nebavi, nemam spoustu novych skvelych napadu a nemanipuluju s masou a neohromuju svet. Cela tahle nova zivotni filozofie, co je tak desne trendy, se siri jako mor!
    (Kopni do te bedny jsem si koupila nekdy loni a doted jsem to nemela silu docist. Citim se u toho stejne, jako kdyz jsem byla mala, nesnasela fazolovou polevku a mama me ji presto nutila jist az jsem ji jednou, damy prominou, vyzvracela zpet do talire. A mela jsem pokoj. )

    Odpovědět
  2. Puffin says

    6.4.2013 at 13:09

    Podobná literatura se mi naštěstí vyhýbá… Nebo vlastně spíš já jí… A jak tak čtu, tak dobře dělám…:)

    Odpovědět
  3. Makovice says

    6.4.2013 at 21:50

    Souhlasím, lidi jsou ovce. Bohužel se zdá, že ženské mají k nekritickému obdivu větší sklony. Nedokážu pochopit čtenost fashion blogů. A adresu té citované růžové pandy jsem po přečtení tří příspěvků raději zapomněla. Odjakživa nesnáším, když mi někdo něco diktuje, nebo se tváří jako ředitel zeměkoule.

    Odpovědět
  4. Jane says

    7.4.2013 at 19:20

    Skvěle sepsáno. Co víc říct? Lidi zkrátka věří v podobní berličky velice rádi, což je možné sledovat dlouhodobě třeba se všemi zázračnými metodami na hubnutí. :-)

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Primary Sidebar

O mně

Social media manažerka na volné noze, zvědavá houba na informace, technický nadšenec a milovník gadgetů.
Chcete vědět víc?

Sledujte mě

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Vyhledávání

Archivy

Rubriky

  • 365 (366)
  • Názory (100)
  • Povídky (13)
  • Sociální sítě (6)
  • Zajímavosti (57)
  • Ze života (146)

Štítky

#30do30 #coprávěčtu #cosedotweetunevejde #expediceWales #fotocz #Francie #geek #grammarnazi #hejt #inspirace #kočky #kultura #marketing #muživsženy #móda #nacestách #nowwatching #Praha #produktivita #rekapitulace #skandinávie #skotsko #socky #studyhard #střípky #svatba #vyzkoušenozavás
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
🎙📹 DOBA VIDEOHOVOROVÁ 💻 Je zajímavý p 🎙📹 DOBA VIDEOHOVOROVÁ 💻

Je zajímavý pozorovat, jak nám pandemie urychlila učení se s novými technologiemi. Na začátku jarního lockdownu byl najednou klid, ticho, nic. A teď při druhé vlně (a vzhledem k blížícím se Vánocům) se schůzkuje skoro od rána do večera, akorát přes videohovory. Za posledních 7 dní jsem měla dohromady asi 15 videoschůzek a z toho byly 2 webináře 😁

❗️ TIP ❗️
Pokud taky často něco prezentujete v Google Meet, super fičurka v Google Prezentacích je, že můžete z mobilního zařízení prezentovat do probíhající schůzky. Zvykla jsem si tedy docela dost dělat webináře takhle – na stole mám tablet s prezentací a můžu na tu prezentaci klidně i kreslit pomocí Apple Pencil, když chci něco ukázat nebo podtrhnout 👍🏻
.
.
.
#ukazcodelas #ukažcoděláš #googlemeet #webinář #webinar #skoleni #skolim #jsemlektor #jsemlektorka #holkyzmarketingu #videohovor #videocall #desk #mydesksetup #homeoffice #remotework #tipnaaplikaci #tipnaappku #podnikani #podnikatelka #femmepreneur #navolnenoze #volnonozec
📚 Proč spíme? 🛌💤 Do téhle knížky js 📚 Proč spíme? 🛌💤

Do téhle knížky jsem se pustila, protože jsem chtěla vylepšit kvalitu svého spánku. Ale pokud je kvalita spánku i váš cíl, tak vám tenhle titul úplně nedoporučím, protože kniha Proč spíme se, jak koneckonců název napovídá, zabývá tím PROČ spíme, ale ne už tolik tím, jak spát lépe. 

Pokud vás tedy zajímají různé výzkumy, co se v mozku děje, když spíme, jaké následky může mít spánková deprivace a podobné geekovatosti, tak směle do toho 🙂 Pokud ale tak jako já chcete spíš praktičtější informace, co dělat pro to, abyste se lépe vyspali, tak mám dojem, že lépe pořídíte v různých článcích na internetu nebo videích na YouTube. 

Ale samozřejmě musí se nechat, že valná většina tohohle obsahu na internetu vznikla právě díky této knize, která vyšla už před pár lety a hlavně díky ní se začalo víc řešit, jak kvalitně spíme a jak spát lépe 😴

Poté, co jsem přečetla tuhle knihu a pak ještě zhlédla The Social Dilemma, udělala jsem jeden velký krok, ke kterému jsem se odhodlávala už dlouho – vyhodila jsem z ložnice všechny displeje. Nejdřív jsme s mužem řešili, jak na to, ale pak jsme prostě jen do chodby přenesli malý stolek a všechna zařízení, iPhony i tablety, nabíjíme přes noc tam, mimo ložnici. Myslela jsem si, že to bude těžké, ale vlastně se mi bezprostředně poté dost ulevilo. Před spaním místo sjíždění Instagramu čteme knížky, ráno se mi nestane, že bych ještě v polospánku sáhla po telefonu a začala koukat na sociální sítě nebo řešit maily (a najednou je o hodinu víc a já jsem pořád v posteli, znáte to...) Fakt můžu doporučit 👍🏻
.
.
.
#procspime #copravectu #pročspíme #janmelvilpublishing #knihy #knihomol #coprávěčtu #ukazcoctes #bookstagram #spanek #spanekjedulezity #produktivita #digitalnidetox #modresvetlo #modresvetlodopostelenepatri #jakseztohonezblaznit #podnikatel #podnikatelka #jsempodnikatelka #osobniproduktivita
O roce 2020 se toho moc pozitivního sice říct n O roce 2020 se toho moc pozitivního sice říct nedá, ale pro mě má jedno velké plus – jde o rok, kdy jsme se s mužem konečně odhodlali začít se sebou něco dělat 💪 Ke dnešku I. zhubl 30 kilo a já 14. 🏋️

Celou dobu, co jsme s I. spolu, mi říkal, že by se chtěl zbavit nadváhy. A já si říkala, že sice nejsem úplně tlustá, ale trochu shodit mi taky prospěje. Vlastně jsme i přesně věděli, co děláme blbě, měli jsme načteno, měli jsme všechny potřebné informace – ale nebyli jsme s to udělat tu změnu, přerazit zlozvyky, které jsme si v jídle léta budovali.

V červnu jsme si ale řekli „teď, nebo nikdy“ – a řekli jsme si o odbornou pomoc. Nechali jsme si udělat krevní testy a vypracovat jídelníčky na míru podle toho, čeho jsme měli nedostatek a naopak, a podle nich od té doby jíme. Jídelníček taky postupně rozšiřujeme a zpestřujeme, takže to není nuda 🍽️

Pár z našich přátel to připadalo jako „moc drastické“ a „extrém“, ale za mě jsme tohle přesně potřebovali – udělat radikální změnu, abychom se odnaučili zlozvyky a změnili vztah k jídlu na mnohem zdravější, což je podle mě i klíčem k tomu, abychom to vydrželi dlouhodobě a nespadli zpátky do starých kolejí (a shozená kila se nevrátila zpátky i s kamarády).

Když teď po pár měsících vidím, jak je mi skvěle, kolik mám energie a že si kupuju oblečení ve velikosti 36 (což mi nebylo ani na gymplu), říkám si, že jsme to měli udělat už dávno 🙈

Ne, neznamená to, že je ze mě teď odborník na hubnutí a výživu, ani že vás tu začnu oblažovat recepty a fitness motivací 🙂 Ani se nepovažuju za hodnu obdivu, jak jsem dobrá – nejsem 😁 Nemám zdaleka tak silnou vůli jako ti, co se rozhodli zhubnout, začali na sobě makat a dali to. Já jsem slaboch, vždyť mně jen někdo narýsoval koleje, dal mi prvotní pošťouchnutí a já po nich od té doby jedu 🙈

I proto mi přišlo jako dobrý nápad to sem napsat – často se teď mluví o tom, jak je důležité si říct o pomoc odborníka, když máte psychické problémy. Ale s nadváhou je to dost podobné. Pokud to zkoušíte pořád kolem dokola neúspěšně zvládnout sami, není ostuda zajít za odborníkem. Trápit se léta neúspěchem není nutný, někdy je prostě třeba si přiznat, že je to na vás moc, a nechat si pomoct... 🙂
🔐 SOUKROMÍ A SOCIÁLNÍ SÍTĚ 👻 Uznává 🔐 SOUKROMÍ A SOCIÁLNÍ SÍTĚ 👻 

Uznávám, že jako marketér si tímhle příspěvkem tak trochu, no... „s*ru do vlastního hnízda“ 🤫

Téma soukromí a bezpečnosti je mi ale hodně blízké, asi víte, že jsem na blog napsala sáhodlouhý článek o Cambridge Analytica, pořád si o těchto tématech zjišťuju víc a poté, co jsem na Netflixu zkoukla dokument The Social Dilemma, mám chuť o tom zase trochu víc mluvit.

🎥 Dokument The Social Dilemma rozhodně doporučuju. Mluví o tom, jak nám algoritmy vládnou, uzavírají nás do bublin a polarizují společnost, a že je potřeba změna – s čímž naprosto souhlasím.

💻🎙 Zároveň si pohrávám s myšlenkou udělat nějaké školení nebo webinář, kde bychom se o soukromí a bezpečí na sociálních sítích pobavili a společně si ukázali, jaká nastavení a opatření ve svém vztahu k sociálním sítím ideálně udělat, aby nás
a) techničtí giganti nemohli tak dobře sledovat a sbírat o nás data, a
b) abychom sítě lépe ovládli, a tím třeba i snížili svoji prokrastinaci a zvýšili produktivitu.

Budu ráda, pokud mi napíšete, zda by vás takové školení zajímalo, a nebo je to podle vás blbost 🙂

No a co tedy můžete udělat hned teď?

1️⃣ Omezte, jak vás mohou Facebook, Google a spol. sledovat
Pomůže například nainstalovat si do prohlížeče blokátory jako je třeba Ghostery, a nebo přejděte jako já na prohlížeč Brave, který blokuje reklamy a spyware – a nebojte se, Brave je postaven na Chromiu, takže že vypadá a funguje skoro jako Chrome, a jste-li uživateli Chrome, velmi snadno si do něj přenesete záložky i všechna rozšíření, na která jste zvyklí.

2️⃣ Vypněte sledování polohy na FB i Googlu
Návod najdete přímo v grafice výš.

3️⃣ Vypněte (pokud možno) sdílení aktivity mimo Facebook.
Aktivita mimo Facebook vám ukáže, které weby a appky o vás posílají data Facebooku. Můžete tomu ale přímo zamezit a tuhle možnost vypnout – v tu chvíli vám ale přestane fungovat Login via Facebook, pokud toto u některých webů nebo appek používáte, budete se muset začít přihlašovat jinak. Já tohle bohužel zcela vypnout nemůžu, protože by mi přestaly fungovat aplikace na analýzu a plánování obsahu na sociální sítě, ale pokud vy takovéhle omezení nemáte, doporučuju tohle vypnout 🙂
✅📚 Tohle duo jsem četla už před skoro 8 le ✅📚 Tohle duo jsem četla už před skoro 8 lety, ještě na vysoké. Pamatuju si, jak jsem GTD četla při zkouškovém, do toho jsem pracovala, a měla jsem dojem, že na spoustu věcí zapomínám, nestíhám a je toho na mě moc 🤯 Pár měsíců jsem se pak pokoušela ohnout si Evernote podle pravidel GTD, spoustu času strávila přesouváním virtuálních listů z jednoho sešitu do druhého, až jsem to prostě vzdala. Knížce jsem dala 3 hvězdičky a považovala ji za blbost 🤷🏻‍♀️

Teď s odstupem let si ale uvědomuju, jak moc GTD ovlivnilo mou celkovou produktivitu, a že i to, jak používám svůj diář, vlastně pramení z principů GTD. Knížku jsem si tedy přečetla znovu a vyzobala si tam hned několik zajímavých věcí.

A díky tomu mi dochází, že velká chyba byla pokoušet se zavést úplně celé GTD se všemi vyfikundacemi a kontexty najednou. Snažila jsem se našťouchat do krabičky, která pro mě tehdy vůbec nebyla vhodná. Ale někde jsem začít musela 🤷🏻‍♀️

Teď už nějaký vlastní systém mám, takže mi znovupřečtení GTD dalo pár zajímavých nápadů, jak ho vylepšit. V tomhle mi ale přece jen je bližší spíš ZTD od Babauty, které je mnohem liberálnější a sám Babauta vyzývá, abychom si z knihy vybrali jen to, co nám přijde nejsmysluplnější pro naši situaci, a změny zkoušíme zavádět postupně 🧠 

Allenova kniha je také už přece jenom starší kousek a docela by si zasloužila nějaký novodobější upgrade s tipy na moderní technologie. Možná Allen něco takového vydal, přiznám se, že nevím – ale v dnešní době je úsměvný ne ani tolik jeho systém odatovaných složek, do kterých přesouvá papíry, jejichž čas teprve nadejde, ale i to, jak je kniha evidentně mířená jen k pánům manažerům s diplomatickými kufříky 😁 Zajímavé, jak moc se mohou společenské standardy změnit za pouhou dekádu 🤔 (Četla jsem české vydání z 2008, sama kniha v originále je z roku 2001)
.
.
.
#gtd #gettingthingsdone #produktivita #mitvsehotovo #mítvšehotovo #hlavneseztohoneposrat #copravectu #bookworm #knihomol #tipnaknihu #leobabauta #zentodone #zenahotovo #janmelvil #janmelvilpublishing #seberozvoj #podnikani #podnikatelka #jsempodnikatelka
Takový to, když... 👀 vám z týmu víceméně Takový to, když...
👀 vám z týmu víceméně ze dne na den odejde jeho hlavní člen
👀 a slečna, co vám po jeho odchodu začala pomáhat, najde po dlouhé době konečně plný úvazek, takže také odchází
👀 a pak se den před odjezdem na třičtvrtě roku plánovaný off-site dozvíte, že ze 7členného týmu 2 lidi jdou zrovna na testy, takže nepojedou 🤷🏻‍♀️
Ještě připočítejme mou pravidelnou každoroční depku z toho, že léto končí a čeká nás zase hnusná zima, k tomu přetékající to-do list (viz bod 1) a e-mailovou schránku praskající ve švech... Přiznávám, že v současný chvíli bych fakt nejradši se vším sekla a šla radši za kasu do supermarketu 🙈 Taky občas míváte takovýhle choutky? 😇 #anobudelip
.
.
.
.
#mondaymotivation #demotivacniokenko #nenivzdyckyposviceni #hlavneseztohoneposrat #podnikani #podnikatelka
❓ VÍTE, KDO JE VAŠE CÍLOVÁ SKUPINA? ❓ Po ❓ VÍTE, KDO JE VAŠE CÍLOVÁ SKUPINA? ❓

Po delší době se mi už zase stalo, že mi účastník školení na otázku „A kdo je vaše cílovka?“ odpověděl „No, vlastně všichni.“ 🤔 

❌ Ne. Ani pokud prodáváte rohlíky, tak vaše cílové publikum nejsou „všichni“. 😁

A zvlášť jako menší značka, nebo kterákoli značka, která má napnutý rozpočet (a jak hezky řekl Rob Estreitinho na @mktfest – „Nepotkal jsem značku, která by neměla napnutý rozpočet...“), je pro vás mnohem lepší vědět přesně, kdo je váš ideální nebo nejčastější zákazník.

📊 Čím víc informací, tím líp
Většina klientů už ví, zda jsou jejich cílovou skupinou spíše ženy nebo muži a v jakém věku. 🚹🚺
Ale to je jenom začátek. Důležité je také vědět, v jaké jsou socioekonomické skupině, jaké jsou jejich zájmy, práce, jak tráví volný čas, kde bydlí, co dělají večer po práci... 

Všechny tyhle informace vám umožní se lépe vcítit do toho, co toho „vašeho“ člověka zajímá, co řeší a jak mu můžete svým obsahem, produktem nebo nabídkou pomoct 🤝

A reklama, která zákazníkovi míří přímo na komoru a promlouvá k němu, bude o dost úspěšnější, než když budete do lidí jen hlava nehlava pálit „Dělej, kupuj, máme zrovna slevy.“ 🤑
.
.
.
#jaknasocky #jaknasite #cilovaskupina #marketing #marketingovaagentura #marketingovetipy #jaknamarketing #socialmediamarketing #navolnenoze #volnonozec #nakopnisvujmarketing #tipyatriky #socialmediamanager #socialmediamanagement #holkyzmarketingu #holkypodnikatelky #klubpodnikavychzen #podnikatelka #jsempodnikatelka #jsempodnikatel #jsempodnikavaduse
Sledujte můj Instagram
This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.

Copyright © 2021 · KlaPi & Více než agentura