• Domů
  • O mně
  • Jak na socky
  • Správa sociálních sítí
  • Kontakt
  • Nav Social Menu

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • YouTube
  • DOMŮ
  • O MNĚ
  • Rubriky
  • JAK NA SOCKY
  • SPOLUPRÁCE
  • KONTAKT

KlaPi.cz

Typologie studentů žurnalistiky

Názory

13 Kvě

UPOZORNĚNÍ! Obsahuje vysokou až nebezpečnou míru nadsázky, sarkasmu a ironie!

A)     MEDIÁLNÍ ODBORNÍCI
Tito tvorové jsou už po půl roce studia žurnalistiky přesvědčeni, že jsou těmi největšími a na slovo vzatými odborníky na média. Jejich zeď na facebooku se hemží odkazy na různé články a reportáže, nejčastěji na velmi závažné téma, s jejich odborným komentářem a názorem typu „Tak tohle tedy Daniela Drtinová opravdu přehnala!“ či „Do týhle reportáže bych určitě nedával/a tyhle už dávno známý záběry, dramaturgie jim dost selhala…“ apod.

B)      PILNÍ NOVINÁŘI
Často se velmi přátelí s výše uvedenými odborníky, jen jimi bývají trochu zastíněni. Pilní žurnalisté nechybí na jediné přednášce a vyznačují se zuřivým klapáním klávesnic. Přepisují si skoro doslovně cokoliv přednášející řekne, včetně jeho vtípků a zoufale blbuvzdorných přirovnání. Seminární práce mají hotové měsíc před odevzdáním a vždy přesně vědí všechny termíny, mají načtenou všechnu literaturu a mají ze všeho jedničky.

C)      NEZAJÍMAVÝ PRŮMĚR
Obyčejní studenti, kteří sem tam zatáhnou nějakou tu přednášku, nikdy přesně neví, kdy se odevzdává která práce a jak má být dlouhá, a povinnou literaturu zpravidla přehlížejí. Všechny práce navíc smolí na poslední chvíli a na zkoušky se učí pár dní před termínem stylem „ať to je aspoň na tu trojku“. Poznámky z přednášek, na kterých nebyli, tahají z kategorií A) a B), které se vehementně brání, takže si nakonec vyměňují zápisky mezi sebou.

 

D)     TĚŽCE PRACUJÍCÍ PAŘMENI
Ve škole se objevují značně sporadicky a když už, tak s velmi uhnaným výrazem reportéra, který celou noc psal svůj článek a teď ho ještě donutili jít na přednášku.  Zápisky z přednášek, na nichž nebyli, žádají s výmluvou, že „Hele já byl/a v práci prostě, tak sem prostě nemohl/a přijít prostě, nemůžeš mi to poslat prostě? Já tě za to pozvu na panáka prostě ale fakt bych to potřeboval/a, chápeš prostě.“ Když už se ve škole sejdou, baví se o tom, jak super byla ta minulá kalba a jak ještě víc super bude ta příští kalba. A o tom, kdo se probudil na které konečné tramvaje a kdo koho či co poblil.

 

E)      FASHIONBLOGGERKY
Nechodí do školy kvůli novým informacím, ale aby předvedly svůj nový model a pochlubily se kamarádkám, co si kde a za kolik koupily nového. Případně proto, aby posléze na blog mohly hodit fotky sebe s kelímkem kafe na fakultních záchodech a hrdě napsat, kdo všechno je učí. Během výkladu se ale tváří nadmíru znuděně a tulí se ke kelímku ze Starbucks.

F)      ROSNIČKY
Trochu podobné předchozí kategorii. Na žurnalistiku chodí proto, že chtějí být v televizi, výklad je ale nezajímá, raději se mezi sebou baví o módě a nákupech. Na bakalářské práce si vybraly témata typu „porovnání české a zahraniční ELLE“ nebo „fotografický materiál časopisu Vogue“ a všechny seminárky a eseje zpravidla odevzdávají po termínu a s menším rozsahem, než jaký je stanoven jako minimální. Všechno jim ale prochází, protože při jejich velkém výstřihu, krásné tvářičce, milém úsměvu a prázdném pohledu se s nimi přednášející prostě odmítají dál trápit.

G)     FLEGMOUŠI
Neboli ti, co mají všechno maximálně na háku. Do školy chodí občas a když už, tak aspoň uprostřed přednášky, o zkouškovém to jsou vždycky oni, kdo někde vyhrabe poznámky nebo rovnou zadání testu z minulého roku, zkrátka mají na všechno zaručený způsob, jak to ochcat. Při řešení týmového úkolu se tváří otráveně a nadávají na každý nápad s tím, že „Proč to tak komplikovat, co nejvíc to odfláknem, hlavně ať to máme z krku, ne?“. Případně je zaslechnete při hovoru typu: „Hej, už mám zařízenou praxi na příští rok.“ „Jo? Kde?“ „Ses posral ne, asi pudu někam pracovat vole. Hovno, kamarád mi dá razítko akorát, přece nebudu někde votročit.“

H)     ULTIMÁTNÍ FLÁKAČI
Tvorové, které na fakultě skoro nepotkáte (leda na festivalu Pavlač, kde se točí pivo). Jediný okamžik, kdy se dá zjistit, že ještě studují, je, když o zkouškovém píší na Spolužáky „Hej lidi, tak buďte solidární ne a dejte sem poznámky z *výčet skoro všech předmětů*“, případně mají-li s vámi stejný termín zkoušky. I přesto, že se nakonec žádná hodná ovečka, která by na spolužáky ony poznámky nasdílela, nenajde, tito tvorové k nim kdesi přijdou a při dalším zkouškovém období se s nimi opět shledáte. Aniž byste chápali, jak to proboha tihle lidé udělali.

6 Comments

Previous Post: « Snaživky
Next Post: Eda »

Reader Interactions

Comments

  1. Moni says

    13.5.2011 at 23:21

    To mě pobavilo, i když „typologie“ moc nemám ráda :) dobrý. Kam se řadíš ty?

    Odpovědět
  2. Bára says

    15.5.2011 at 15:26

    Zasmála jsem se a některé adepty bych hned zařadila. Přesto ne každý patří jen do jedné „skupinky“. :) Taky by mě zajímalo, kam se řadíš ty? ;)

    Odpovědět
  3. KlaPi says

    15.5.2011 at 21:08

    Barčo, já vím, však je to jen recese :) A jinak bych se zařadila mezi ty prostřední, co nikdy nevědí, kdy se má co odevzdávat a jak to má být dlouhé atd. :D a ještě jsem asi zapomněla dodat – nechodí na žurnapárty :D

    Odpovědět
  4. Bára says

    16.5.2011 at 05:33

    Ano, ano tak tam budu s tebou! :D Žurnapárty mě taky moc nebere. Ale přiznám se, že se občas tulím ke kelímku s kafem. :D

    Odpovědět
  5. Moni says

    17.5.2011 at 22:57

    Ještě, že se s otázkou přidala i Bára :)

    Odpovědět
  6. Dano says

    16.1.2012 at 07:27

    Pekné :)

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Primary Sidebar

O mně

Social media manažerka na volné noze, zvědavá houba na informace, technický nadšenec a milovník gadgetů.
Chcete vědět víc?

Sledujte mě

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Vyhledávání

Archivy

Rubriky

  • 365 (366)
  • Názory (100)
  • Povídky (13)
  • Sociální sítě (6)
  • Zajímavosti (57)
  • Ze života (146)

Štítky

#30do30 #coprávěčtu #cosedotweetunevejde #expediceWales #fotocz #Francie #geek #grammarnazi #hejt #inspirace #kočky #kultura #marketing #muživsženy #móda #nacestách #nowwatching #Praha #produktivita #rekapitulace #skandinávie #skotsko #socky #studyhard #střípky #svatba #vyzkoušenozavás
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
Tenhle post je takzvaně #BasedOnATrueStory – před pár týdny se mi totiž stalo přesně tohle. 

Dlouho jsem si vždycky při sledování jedné slečny na sociálních sítích říkala, jaké má štěstí, že je tak krásná a tolik jí to sluší, i když zrovna točí Stories nenamalovaná v 6 ráno v posteli. 

A pak hodila na YouTube nové video o své beauty rutině a já nestačila žasnout, že její přirozená krása není zdaleka tak přirozená 🙈 

Opět se mi potvrdilo, že srovnávat se s lidmi na sociálních sítích je nesmysl, protože prostě nevíte. Neznáte celý jejich život. 

Ta dokonalá máma se vždy uklizenou domácností a hodnými dětmi má určitě taky doma často bordel a řvoucí satáňata.

Ta holka, jejíž 🐐🐐 byste chtěly mít, je třeba má umělé.

Ten namakaný borec, co mu závidíte sickpack, třeba tolik dře jen proto, že mu někdo zlomil srdce a on to prázdno potřebuje nějak zaplnit.

Ta holka, která podle sociálních sítí vypadá, že má úplně všechno vyřešené a naprosto snový život, je třeba psychicky pěkně na dně.

A nebo taky ne. Jak to ale je, to nemůžete vědět.

Všichni na sociálních sítích ukazujeme jen to, co uznáme za vhodné. Pokud nejste zrovna někoho blízcí přátelé, tak vůbec netušíte, jaká je celá pravda.

Tohle je za mě jedno z nejdůležitějších uvědomění pro to, aby vás sociální sítě nesemlely. 🤷🏻‍♀️
.
.
.
#srovnani #porovnavani #socialnisite #jaknasocky #jaknasite #jaknasocialnisite #nenivsechnozlatocosetrpyti #kyberbezpecnost #socialmedia #mentalwellnessdays #psychika #deprese #vyhoreni
Moje nejpoužívanější aplikace v telefonu? 📲

Přiznávám, že se za posledních pár měsíců trochu proměnily 🙈 Mezi jedněmi z nejpoužívanějších je appka Nurture, která slouží pro trackování těhotenství a symptomů. Zalíbila mi proto, že využívá data od své početné uživatelské báze k tomu, aby vypočítala pravděpodobnost některých symptomů v daném týdnu těhotenství, a nebo vás vlastně ujistila, že se nic neděje – když tam zalogujete, že vás třeba něco konkrétního bolí, tak vám napíše například, že to se v tomhle týdnu stává 45 % jejich uživatelek. Což je celkem uklidňující si přečíst 🙈 zvlášť pokud jste v tom poprvé a jste z toho trochu vypleštění jako já 😁
.
.
.
.
.
#tipnaappku #tipnaaplikaci #18tt #tehotenstvi #tehotna #zezivota #pregnant #nurture #glowapp
Dneska něco na odlehčení, když už tady všich Dneska něco na odlehčení, když už tady všichni šplháme po zdi z lockdownu. 😁

Tohle je takový můj „pet peeve“. Vadí mi, když lidi špatně vyslovují LinkedIn, vždycky mi z toho úplně nelibostí vstávají chlupy (podobně jako když event manageři říkají [ívnt] 🙉). 

Máte taky nějaký podobný bizarnosti, ze kterých vám slézají nehty? (A máte někdo český termín pro „pet peeve“?)
.
.
.
#socialmedia #socialmediamanager #socialmediamanagement #networking #linkedin #social #proodlehceni #vtip #joeylearnsfrench #socialmediamarketing
📚 #copravectu: MAKE TIME ⏰

Tahle knížka mě fakt hodně zaujala. Dokonce tak, že jsem ji nejdřív koupila jako e-book, přečetla ji a pak si ji objednala ještě v papíru. Je to totiž jedna z těch knížek, ke kterým se prostě chcete vracet a listovat jimi 📖

Autoři Make Time pracovali na produktech od Googlu (Gmail, YouTube apod.) a pak napsali tuhle knihu, jak na produktivitu, soustředění a time management. 🧠

Jejich přístup je ale jiný v tom, že vám nenutí celý svůj postup. Naopak, je to tak trochu „sestav si vlastní systém na míru“. Jejich framework se totiž skládá z postupu HIGHLIGHT ➡️ LASER ➡️ REFLECT, tedy 3 částí produktivity, ke kterým patří ještě 4. sekce ENERGIZE, tedy jak nejlíp pracovat s energií, udržovat svoje tělo a odpočívat, abychom byli co nejproduktivnější.

Každá ze sekcí pak obsahuje různé metody a akční kroky, které můžete otestovat. Jake a JZ vlastně každý den považují za nový sprint, kdy můžete otestovat nové metody a vybrat si z jejich knihy jako z meníčka – „Hmmm, dneska mám chuť třeba na tohle, pojďme to zkusit!“ 💡

Ústředním motivem Make Time je stanovit si každý den svůj Highlight. Highlight není nejdůležitější úkol dne, ale je to vlastně určitá priorita, která vůbec nemusí být pracovní. Mně například nikdy nefungoval přístup zvolit si 3 nejdůležitější úkoly dne. Obvykle mám buď více úkolů se stejnou prioritou, nebo jen hlavní dva kameny, ale zřídkakdy jsem se vešla do těch mnoha lidmi opěvovaných 3 hlavních úkolů. Highlight mi oproti tomu vyhovuje – můžu třeba ráno říct, že dnes je hezky a můj dnešní Highlight bude, že chci jít po práci na dlouhou procházku. Podle toho si pak vyberu z ostatních metod v knize ty akční kroky, abych opravdu všechnu práci stihla zaklapnout dříve a mohla vyrazit ven. A nebo je mým highlightem odevzdat hodně důležitý dokument pro klienta, a tak se na to vrhnu hned od rána a vyberu si ty metody, které mi pomohou se dobře soustředit. 

✏️ Make Time počítá s tím, že každý den je jiný a každý den se vám v produktivním arzenálu může hodit něco jiného, takže vás s tím naučí hezky pracovat. Není to nějaký jednou daný systém, který musíte den za dnem stále dodržovat děj se co děj 🤷🏻‍♀️ Doporučuju! 👍🏻
Shopteťáci, zbystřete! 👀 Máte-li e-shop na Shopteťáci, zbystřete! 👀

Máte-li e-shop na @shoptet.cz, neměla by vaší pozornosti ujít Shoptet Univerzita 👩🏻‍🎓 – špičky v marketingu zde sdružily svoje know-how a připravily články a návody, jak pořádně podpořit váš e-shop, a pro Shopteťáky je Univerzita úplně zdarma! 

Já připojila několik článků o sociálních sítích a jejich strategickém využití 🧠

Shoptet Univerzitu najdete na ➡️ shoptet.cz/shoptet-univerzita/ ⬅️

#jaknasocky #shoptet #eshopari #univerzita #obsahzdarma #shoptetuniverzita #skolim #skoleni #marketing #marketingnasocialnichsitich #vzdelavani #kdeseochytrit #socialnisite #jaknasite #holkyzmarketingu #holkypodnikatelky
Nový Více než kurz je online 🥳🎉 Na www.v Nový Více než kurz je online 🥳🎉

Na www.vicenezkurzy.cz ode dneška najdete kurz 👩🏻‍🎓 Facebook reklama II – Nastavování kampaně, díky kterému se naučíte nastavovat efektivní Facebook kampaně.

Kurz má kolem 60 lekcí 👩🏻‍🏫, které trvají 4,5 hodiny ⏳ a dozvíte se tam všechno o tom, jak pracovat s cílením, jaké účely kampaní Facebook nabízí a k čemu se hodí, podíváme se na zoubek i Facebook Pixelu, vlastním publikům, podobným publikům...

Online kurzy koncipuju tak, aby šly mnohem více do hloubky než moje obvyklá školení – na běžném školení během 4 hodin prosvištíme jak tvorbu kreativy, tak i nastavení celé kampaně a sady reklam, kdežto v online kurzech mám 2 hodiny věnované čistě jen tvorbě reklamy a kampaňovým formátům a teď i další 4,5 hodiny věnované detailnímu nastavování kampaně. A navíc vám videa zůstanou, takže se k nim můžete kdykoliv vrátit 👀

Doufám, že se vám bude kurz líbit! ⭐️

#onlinekurz #jaknasocky #vicenezkurz #vicenezagentura #skoleni #skolim #facebookkampane #reklama #placenareklama #reklamanafacebooku #jaknasite #holkyzmarketingu #podnikani #podnikam #podnikatelka #jsempodnikatelka #jsemskolitelka
Dneska jsme si na @clubhousecesko povídaly s @an_ Dneska jsme si na @clubhousecesko povídaly s @an_martinek a @pavlina_speaks pod hlavičkou @holkyzmarketingu o tom, jak začít mluvit před lidmi. Přidávám pár poznámek, rad a tipů, co tam padly:

🧠 JAK NA TRÉMU?
➡️ dobře se připravte
➡️ natrénujte si přednášku nanečisto před dobrovolníkem, kamarádem apod.
➡️ seznamte se s prostorem, kde budete přednášet, a nebo s nástrojem, přes který budete vysílat
➡️ zjistěte si, ke komu budete mluvit
➡️ nebojte se říct si o pomoc, ať už kouče či mentora.

👩🏻‍🏫 JAK SI PŘEDNÁŠKU PŘIPRAVIT?
🔸připravte si prezentaci a využijte poznámky pro mluvčího
🔸 na začátek řekněte osnovu a kdy budou přestávky
🔸 zapojte interakce s publikem
🔸 vyzývejte k dotazům a připravte si slide s FAQs či „Na co bych se zeptal/a já“ pro případ, že by se lidem nechtělo ptát
🔸 otestujte si techniku a vybavte se redukcemi, kabely a náhradními bateriemi.

💻 JAK ZVLÁDNOUT ONLINE?
▫️ Na začátek se věnujte seznámení účastníků s nástrojem, přes který vysíláte
▫️ seznamte je také s plánem B v případě technických potíží
▫️ ideálně mějte k ruce moderátora, který bude řešit případný tech support
▫️ využijte nástroje k interakci – @slidoapp, možnosti hlasování, zvedání ruky apod.
▫️ v onlinu by každých 7 minut měla proběhnout interakce, jinak lidé neudrží pozornost! ❗️

❌ CO URČITĚ NEDĚLAT 
❎ neshazujte sebe ani přednášku („chystal/a jsem to včera v noci“, „vlastně nevím, proč mě sem pozvali“, „nebudu vás dlouho nudit“
❎ neberte si podpatky jen abyste byly fancy, vemte si něco, v čem vám bude pohodlně
❎ mějte připravenou techniku a vodu, ať nejste na suchu.

🎙 JAK ZAČÍT?
✔️ @holkyzmarketingu dávají možnost přednášet a školit nováčkům, ozvěte se kdyžtak Anet na aneta@holkyzmarketingu.cz
✔️ HzM mají také tabulku s děvčaty, které chtějí vystupovat před lidmi na konferencích apod.
✔️ najděte si mentora/sponzora, který vás bude koučovat a třeba vám nějakou zajímavou možnost dohodí.

#holkyzmarketingu #skoleni #jsemlektor #jsemlektorka #holkypodnikatelky #clubhouse #clubhousecesko #prednaska #prednasime #prednasim #prednasejtejakonatedu
Zobrazit víc... Sledujte můj Instagram

Copyright © 2021 · KlaPi & Více než agentura