Krásný dobrý večer, vítejte u dalšího dílu seriálu „radosti dospěláckého života“! Pohodlně se usaďte, možná si radši uvařte kafe, protože to bude asi docela dlouhé. Tentokrát se totiž budeme bavit o internetovém připojení.
Fibernet od A1Mu
Jakmile jsme na podzim před dvěma lety do bytu nastěhovali Sylvinku, nechala jsem zapojit internet. Na dveřích domu byla cedulka, že má bytové družstvo smlouvu s poskytovatelem internetu A1M, a když jsem se mrkla na stránky téhle firmy, našla jsem tam velice přívětivou nabídku studentského tarifu: 40 Mb/s za 400,- měsíčně. Moc jsem neváhala, vyplnila kontaktní formulář a prakticky obratem se mi ozvala slečna z A1Mu, s níž jsem se dohodla s instalací asi o dva dny později. Tehdy přiklusal mladíček s obrovskou krabicí lana, zapojil kabel v předsíňce, provrtal díru do bytu, další do obýváku, tehdy ještě prázdného; protáhl kabel dovnitř, přidělal na něj LAN koncovku, přidal do systému MAC adresu mého notebooku a hotovo. Uprostřed obýváku mi leželo asi pět metrů lana, ale internet lítal jako po másle. Fajn.
Pane Bože, přeplatila jsem!
Rok bylo všechno v naprostém pořádku. Občas mi chodily e-maily o plánované odstávce služeb, která se zpravidla konala mezi čtvrtou a pátou ranní, což mi žíly netrhalo, jinak byly služby naprosto spolehlivé. Až na to, že používaly zřejmě sdílenou IP, takže nám například titulky.com pravidelně hlásily, že jsme vyčerpali denní limit a musíme počkat. Ale to by také nebylo nic extra závažného. Průser nastal až před rokem na podzim, kdy jsem měnila banku. V bance 2 jsem si 3. října založila nový účet, vložila na něj většinu peněz ze starého účtu; 10. jsem si došla pro kartu a hned týž den jsem zašla do banky 1, že chci zrušit účet stávající. Slečna za přepážkou mi okamžitě přestřihla kartu a oznámila mi, že peníze mi převedou na účet po úplném zrušení účtu, na které mají měsíc. Večer jsem tedy zavedla na novém účtě všechny příslušné trvalé příkazy k platbě s tím, že mají začít fungovat až další měsíc, aktuální měsíc vše odejde ještě ze zbytku peněz na starém účtu. Výpis z banky 1 oznamující, že byl účet definitivně zrušen a zbylé peníze odeslány na nový účet, dorazil až v druhé půli listopadu, s tím, že před zrušením účtu ještě odešla další platba do A1Mu. Jenže tou dobou už fungoval i nový příkaz, takže platba odešla 2x. No bóže, tak u nich budu mít přeplatek, pomyslela jsem si.
Faktura v prodlení
Všechno začalo být zajímavé 30. listopadu 2011. Tehdy mi mailem přišla „Upomínka faktury v prodlení“ s tím, že jsem jim prý v listopadu nezaplatila. Okamžitě jsem nažhavila internety, udělala screenshot z IB nového účtu a poslala jim odpověď, že jsem fakturu platila, a dokonce i dvakrát. Po pouhých několika hodinách mi přišel uctivý mail i se screenshotem z jejich systému, a trochu podivnou poznámkou „správně by tam mělo být mínus“.
Naivně jsem tedy očekávala, že je vše v pořádku.
Faktura v prodlení vol. 2
Honza, poměrně čerstvě vyhozený ze školy, ten podzim řešil, že by docela chtěl mít televizi. Já tou dobou chodila ve škole na seminář kritiky televizních pořadů a moc mě nebavilo si všechno lovit v internetových archivech, a tak jsme se dohodli, že (motivačně) televizi pořídíme, až si najde práci. A tak jsme si začátkem prosince pozvali opět technika z A1Mu, aby nám zapojil navíc jejich kabelovku. Spolu s tím jsem si taky měnila způsob platby na inkaso. Den předtím mi ale přistála v e-mailu další zpráva z A1Mu. Počkala jsem tedy na den instalace, kdy mě technik ubezpečil, že když měním platbu na inkaso, bude první platba snížena o přeplatek.
Přidala jsem tedy celou předchozí komunikaci a záhy mi přišel e-mail opět od pana Šintáka, že se omlouvá za chybně zaslanou totožnou upomínku.
Šťastný nový rok s exekutorem
Více než měsíc se zdálo, že je všechno v pořádku. Přesně v půlce ledna mi ale v poštovní schránce přistál dopis agentury na vymáhání dluhů. Protože dlužím firmě Planet A, provozující služby A1M, 375 Kč, zahajují proti mně vymáhací řízení. Pokud do 15 dnů od obdržení dopisu nezaplatím dlužnou částku plus penále, tzn. 1 342 Kč, pošlou mi domů exekutora. Když jsem se ubránila infarktu, napsala jsem do A1Mu dost nasraný mail, tentokrát přímo Šintákovi, navazující na minulé e-maily. Tentokrát se neobtěžoval odpovědět obratem, a tak jsem strávila dva dny kousáním se vzteky pod pohrůžkou exekutora.
Naštěstí jsem pak už o firmě GGN neslyšela a z A1Mu mi bylo přislíbeno, že mi částku vrátí.
Pokračování v červnu
Musím říct, že jsem A1Mu vděčná, že mi aspoň v době, kdy jsem dodělávala bakalářku a připravovala se na státnice, dal pokoj. Další problém nastal až koncem června. Tehdy jsem už neřešila školu, ale práci – dělala jsem z domova rešerše pro šéfa, když tu najednou se mi přestaly načítat webové stránky a místo obsahu mi prohlížeč zobrazoval nápis !!!UPOMÍNKA!!!
Bylo cca 11 dopoledne, tak jsem se tedy chopila telefonu a volala na jejich bezplatnou zákaznickou linku. Poté, co jsem se proklikala všemi hlášeními „Pokud chcete… stiskněte…“, bylo mi oznámeno: „Oddělení fakturace má pracovní dobu od 9:00 do 17:00. Zavolejte prosím v pracovní době.“ Opět se mi trochu zvedl krevní tlak, hovor jsem položila a zkusila to znovu. Tentokrát jsem se ale promačkala na oddělení reklamací. Víte, co jsem se dozvěděla? „Oddělení reklamací má pracovní dobu od 9:00 do 17:00. Zavolejte prosím v pracovní době.“ To už jsem se vážně vytočila a zkusila jejich hotline, placenou. Opět jsem se promačkala do fakturačního oddělení, opět jsem se dozvěděla, že mám zavolat v pracovní době. Našla jsem si tedy na webu v mobilu číslo na vedoucí fakturačního oddělení. Nebrala to. Zkusila jsem tedy číslo na vedoucího technického oddělení, ale nebral to ani ten. V tu chvíli jsem byla tak vytočená, že jsem pro jistotu zkusila znovu zákaznickou linku s tím, že jim tam rovnou sdělím, ať si ty své skvělé služby strčí vyvítekam. Ve firmě to asi věděli, takže jsem se opět nikam nedovolala.
Pokoušela jsem se tedy dál pracovat a zjistila jsem, že internet funguje. Tedy, funguje 40 minut z hodiny – od x:55 do y:15 se zobrazuje upomínka, pak už internet funguje. Okolo druhé odpoledne mi opět došla trpělivost a znovu jsem volala na linku, tentokrát jsem se ale konečně dočkala odpovědi. Předtím byli zřejmě všichni celofiremně na obědě či co. Slečna na zákaznické lince mi vysvětlila, že nemám zaplacenu lednovou fakturu, kterou si z jakéhosi mně neznámého důvodu A1M inkasem nestrhl a ani mě neupozornil na to, že ji nestrhl – asi usoudili, že jsem neplatič a posílají na mě exekutora, tak na co řešit další platbu – a tak mi služby zatípli. Vysvětlila jsem slečně, že jsem neměla tušení, že nemám zaplaceno, a že mi mohli poslat upomínku, ona se omluvila a poslala mi mailem fakturu. Taky jsem ji informovala o tom, že u nich mám přeplatek, který mi už několikrát slibovali vrátit. Řekla mi, že tedy na tento fakt upozorní obchodní oddělení. Já pak trvala na tom, že internet potřebuju k práci a chci tedy upomínku odstranit. „Jasně, pošlete mi screenshot z internetbankingu a my vám tu upomínku okamžitě zrušíme“. Jakmile jsem dotelefonovala, vlezla jsem do IB, platbu poslala, udělala screenshot a poslala slečně jako odpověď na její e-mail.
Upomínku mi zrušili po čtyřech dnech.
Pryč s HBO
Spolu s televizí jsme si v prosinci objednali také speciální balíček HBO, obsahující 3 kanály plus službu HBO on demand, doufajíce, že snad budeme míň pirátit (muhehe). V průběhu roku jsme ale zjistili, že některé programy na HBO on demand nefungují, jiné se zaseknou po několika minutách a u seriálů, které chceme sledovat, často chybí některé díly. Usoudili jsme tedy, že připlácet si za takovou službu 399 Kč je trochu zbytečné, a tak jim H. někdy v srpnu zavolal, aby nám službu zrušili. Přislíbili, že ji zruší a pak nám pošlou potvrzení, že je zrušená. Honza tedy ještě připojil upomínku, že by nám mohli konečně vrátit přeplatek 375 Kč. Dozvěděl se, že bude náš požadavek předán obchodnímu oddělení k prošetření.
Týden se nic nedělo, pak přestal fungovat HBO on demand, ale televizní kanály se dál daly sledovat. Teprve po čtrnácti dnech nám je zrušili zcela a k mému údivu nám je dokonce i zvládli přestat účtovat. Slíbené potvrzení ale nikde. A přeplatek taky.
Sbohem a šáteček
V říjnu mi u dveří zazvonil chlápek z UPC. Ačkoli vím, že UPC je ultimátní zlo, na které všichni nadávají kudy chodí, byla jsem A1Mem dožraná na nejvyšší míru, takže jsem mu na nabídku kývla. Služby A1Mu jsem zrušila (ač to bylo v půlce října, dozvěděla jsem se, že mi je ukončí až ke 30. 11.), dostala zpátky svých 375 korun – sladké vítězství! – a s UPC dohodla instalaci jejich služeb na 30. 11.
Poslední den listopadu přijel technik z UPC. Dorazil dokonce půl hodiny před termínem, čímž mě dost vyvedl z míry, pak ovšem půl hodiny bloudil po mém bytě s tím, že nemůže najít přípojku UPC, ač jsem se mu dušovala, že minulý nájemník tu jejich služby měl. Technik tedy prozkoumal rozvodnu v předsíňce a prohlásil, že ani tamtudy kabel UPC nevede. Šel se tedy zeptat sousedů o patro níž a vrátil se s tím, že ti UPC mají a normálně jim funguje. Tudíž že bude třeba protáhnout kabel z dolního patra k nám nahoru, na což ale on není vybaven. Takže to bude až příští týden. A jestli můžu v pondělí. Řekla jsem že ne, mám školu, tak tedy úterý? V úterý mám sice školu taky, ale přítel by mohl doma být. OK, tak tedy po poledni.
Vysvětlovala jsem mu, že internet o víkendu potřebuji jak kvůli práci, tak kvůli škole, načež mi slíbil, že se pokusí u mě ještě ten den stavit; a nebo by to mohl zkusit ještě v sobotu ráno. Slíbila jsem mu za to i nějakou finanční odměnu, ale i tak jsem o něm už neslyšela. Naštěstí mi A1M služby neodstřihl se začátkem prosince, ale fungovaly dál celý víkend, takže se mé obavy z offline víkendu nenaplnily. Doufám, že mi ty tři dny nebudou chtít vyfakturovat – jejich blbost, že nejsou schopni svoje služby odpojit kdy slíbili.
V úterý večer mi Honza líčil, jak přišel technik UPC, vzal do ruky první kabel, co mu padl pod ruku, proměřil ho a povídá: „Co kecal, vždyť ten kabel je tady!“ Zapojil, odjel, funguje. Tedy, televize nefungovala ještě druhý den, pak se ale vzpamatovala – zajímavý výkon na to, že technik tvrdil, že to bude trvat hodinku, než se to celé aktivuje. Trochu mě ale sere, že ač platím za 60 Mb/s, speedtesty mi měří jen 30 Mb/s a HD videa z YT se sekají. Od Honzy už jsem dostala vynadáno, že služby A1Mu byly spolehlivé a neměli jsme s nimi žádné problémy, tak proč jsem je rušila. Ale mám se snad nechat takhle šikanovat? I tak se ale obávám, že po roce, kdy mi s UPC vyprší smlouva, se ještě ráda vrátím k A1Mu. Tentokrát ale začnu s čistým štítem, tak se snad už žádné nedoplatko-přeplatkové excesy konat nebudou…
P. S.: Asi v půlce minulého týdne si náš soused stěžoval, že mu přestal fungovat internet, televize i pevná linka. Vyřešil to na zákaznické hotline, kde mu je museli znovu zapojit, až po dvou dnech. Ano, má A1M a všichni se teď domníváme, že si jen u A1Mu spletli byty a odpojili jeho služby místo našich.
Napsat komentář