Poslední dobou se mi tu nějak sešlo hodně mužů, že? :)
Vzhledem k tomu, že Ženy v pokušení se mi hodně líbily, nechtěla jsem si nechat ujít ani další Vejdělkovinu, ač jsem na ni také četla dost rozdílné názory. Po filmu ryze pro ženy chtěl asi Vejdělek do kin přilákat hlavně chlapy, ovšem s námi byly v kině především páry či přímo skupinky lidí tak 40-60 let. Skoro jsem měla dojem, že snad přijel autobus nějakých skorodůchodců – samí vychechtaní vidláci, co jim na první pohled sláma lezla z bot, kteří šustili pytlíky bonbonů – důkladně vybaveni z domova, protože místní popcorn je předražený – a hlasitě se bavili. A já s Honzou jsme v celém kině byli nejmladší. Trapas.
Nejprve mě znechutil 35 minut trvající blok reklam. Filmové trailery já sice ráda, ale abych si šla dřepnout do kina na )nekecám) pětiminutový spot OSTRAVA!!!, to mi přijde trošku moc, doufám aspoň, že v ostravském Cinestaru takhle podporují Prahu nebo Brno.
Film se snaží být vtipný už od samého začátku, první rozhovor Macháčka s Polívkou se ale o vtip spíš sveřepě snažil, než abych se opravdu zasmála. Začala jsem se obávat, že celý film bude spíš pseudovtipný a trapný, a poté, co tchán Polívka začal svého zetě Macháčka navádět, ať jeho dceři zahne, skoro jsem se naštvala :D
Nakonec se z Mužů v naději vyklubal i celkem vtipný film. Vzhledem k tomu, že je v něm dohromady asi tak osm významnějších postav, které se všechny navzájem podvádějí, vznikají docela vtipné situace. Ale kamenem úrazu je pro mě právě to, že se všechno, úplně všecičko točí kolem nevěry. Všichni podvádějí, je to tak přece normální, no ne? Tak nějak bych tedy zformulovala poselství tohohle filmu. Bolek Polívka, velký kanec, podvádí kde může, dokud mu nezemře žena. Pak už nemá koho podvádět, čímž pro něj tahle „hra“ ztrácí smysl a zábavnost. Ovšem když náhodou zjistí, že mu žena, vědoma si jeho eskapád, také zahýbala, vytočí se do nepříčetna. V některé z recenzí jsem zahlédla domněnku, že chudák Marta (Simona Stašová) umřela naprosto zbytečně, já si ale myslím, že vím důvod, proč se Vejdělek rozhodl ji zabít dřív, než Rudolf zjistil její nevěru – protože, logicky, kdyby byla tou dobou naživu, zmlátil by ji jako žito, a to se do filmu přece moc nehodí. Místo toho aspoň použil popel z její urny na posypání namrzlého chodníku, což mně tedy přišlo maximálně odporné, nechutné a pohoršlivé, ale zbytek kina řval smíchy, takže jsem asi jen moc cíťa.
Téměř závěrečná scéna, kde Ondřej hodlá rozkošné a sexy Šarlotě (Vica Kerekes) v luxusní restauraci oznámit, že chce aférku mezi nimi ukončit, je samozřejmě extrémně vtipná způsobem, jakým Ondřej z restaurace prchá poté, co se v ní objeví jeho žena Alice (Petra Hřebíčková). Konečný hřebíček do rakvičky ale filmu zatluče situace na terase, kde se Alice za světla svíček Ondřejovi téměř na kolenou omlouvá, že ho podezřívala z nevěry. Co se sakra omlouvá, když jí nevěrný vážně byl?!
Zkrátka a dobře, pro Muže v naději asi platí to, co jsem psala u Žen v pokušení, jen opačně: je jasně cílen na muže, kteří z něj asi opravdu jsou nadšení. Zato já jako žena si připadám spíš trochu uraženě nebo znechuceně.
P.S.: Nevím, jestli jsem jen tak všímavá, nebo byl ten product placement ANNONCE, Citroënu a Absintu tak příšerně okatý?
Celkové hodnocení: 2/5 (imaginárních) hvězdiček
Napsat komentář