• Domů
  • O mně
  • Jak na socky
  • Správa sociálních sítí
  • Kontakt
  • Nav Social Menu

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • YouTube
  • DOMŮ
  • O MNĚ
  • Rubriky
  • JAK NA SOCKY
  • SPOLUPRÁCE
  • KONTAKT

KlaPi.cz

Facepalm kapitána Picarda

Ze života

7 Bře

Tři dimenze hledání?Některé holky mají slabost pro hadry, jiné pro boty, další zbožňují kosmetiku a mají jí doma tuny. Já jsem maniak na kabelky. Postupně jsem se ale vypracovala na maniaka náročného, který má od kabelky jistá očekávání a požadavky na její praktičnost – a tak jsem vloni začala shánět kabelku, která by uvnitř nebyla pytlem, v němž se nachází černá díra a kde něco najít je nadlidským úkolem, ale která by byla aspoň rozdělená přepážkou na dvě poloviny. Poté, co jsem zjistila, že i kabelky za pět tisíc, které jsou sice zvenčí osázeny šutříky Swarovski a pyšní se obrovským logem světoznámé firmy, vevnitř mají sotva fórově ušitou kapsičku na mobil, ztrácela jsem naději, že něco jako kabelku svých snů někdy seženu. Koncem léta jsme ale s Honzou zamířili do Fashion Areny, vybavit se trochu na dovolenou, a já zmerčila obchod značky Marc Picard. Tuhle značku jsem prvně zaznamenala poté, co jsme já a Sylvinka nastoupily na vysokou školu, Sylvinka se přestěhovala do Prahy, dostala netbook a maminka jí pořídila pěknou černou elegantní, ale prostornou kabelku, v níž by ten netbook mohla nosit do školy. Kabelka to byla moc krásná, s velmi decentním maličkým nápisem Picard, a pokud vím, Sylvince dobře slouží doteď. A tak se mi značka vryla do paměti jako kabelky, z nichž bych jednou nějakou chtěla mít. Zatáhla jsem tedy Honzu do jejich outletové prodejny a můj neomylný kabelkový čuch mě hned dovedl ke krásné kožené modré kabelce, která byla dokonce rozdělená na dva oddíly už zvenčí – na prostřední přepážce bylo připevněno ucho a dva postranní oddíly se zavíraly každý samostatným otočným zámečkem. Pěkná, prostorná, elegantní, krásně barevná kabelka, uvnitř kapsičky na telefon, tužky, klíče a podobné haraburdí. Cenovka hlásala 1 549 Kč, původní neoutletová cena 2 339 Kč. Vycouvala jsem, že tolik peněz za kabelku nedám, i když je tak pěkná a praktická, načež do mě Honza začal šít, že jsem přece po několika měsících shánění konečně potkala kabelku, jaká se mi líbí, a navíc od téhle dobré značky, a že bych ji tedy měla vzít. Argumentovala jsem, že mám kabelek spousty, že ji vlastně nepotřebuju a že spíš víc potřebuju ty peníze – načež se Honza, patrně poháněn strachem, že budu mít za čtvrt roku narozeniny a on zas nebude vědět, co mi má dát, nabídl, že mi ji koupí k narozeninám. Snažila jsem se ho ukecat, že je to přece hrozně drahá taška, že má sám málo peněz a ať se na to vykašle, ale byl neoblomný a kabelku mi koupil.

picard-facepalmTěšila jsem se na ni od konce srpna do poloviny listopadu. Pak jsem ji na oslavě narozenin dostala a hned ji začala nosit. Ovšem po asi čtyřech dnech nošení se její ucho, umístěné na přepážce mezi dvěma oddíly, poněkud vytrhlo, a navíc z něj vypadla osička. Byla jsem z toho smutná, ale co byl můj smutek proti smutku a vzteku Honzy. A tak jsme 23. listopadu nesli kabelku do Fashion Areny na reklamaci. Z mého pohledu na tom bylo nejhorší, že už podle povahy defektu bylo jasné, že se to prostě brzy po reklamaci stane znovu – že je kabelka prostě blbě navržená a ucha nevydrží zátěž, ač jsem toho v kabelce zdaleka netahala tolik. (Kabelka se rozbila tak brzy, že ji ani nemám na žádné fotce, tudíž vám ji nemohu ukázati.)

IMG_1721 (1024x1024)Po Vánocích Honza očekával telefonát z prodejny, ale žádný telefonát se nekonal. Po novém roce jim tedy nespokojeně zavolal sám, načež se dozvěděl, že taška je opravená, může si pro ni dojít, a že mu volali, ale nedovolali se. Při jedné cestě z práce se tedy ve Fashion Areně zastavil a opravenou kabelku mi dovezl. Paní prodavačka mu prý při té příležitosti sdělila, že jde o velice úspěšnou kolekci kabelek, dokonce natolik úspěšnou, že ačkoliv je to kolekce loňská, vrací ji do prodeje a budou ji prodávat i letos.

double-facepalm-picard-riker-2 A tak jsem měla kabelku zpět, tentokrát jsem se ale neodvažovala v ní nosit notebook nebo cokoliv těžšího a nosila jsem ji jen tu a tam, když jsem například šla někam jen s iPadem, nebo když jsem šla se sešitem a učebnicí na francouzštinu. Jednou při návštěvě u našich mi tedy z ucha kabelky opět vypadla osička, ale šikovný Petr byl schopný mi ji tam našroubovat zpět (načež mi děda asi padesátkrát poradil, ať si tu osičku zakápnu vteřinovým lepidlem, aby nevypadla znovu).  Těsně před začátkem nového semestru jsem ale byla na schůzce v Četce, kam jsem si brala iPad, a posléze na tancích, tudíž jsem v kabelce měla kromě iPadu taky tričko a kalhoty na převlečení – nic těžkého, a samozřejmě peněženku, telefon, možná nějaký časopis. Zkrátka a dobře, když jsem se pak večer vracela domů, ozvalo se tiché rupnutí… ne, tentokrát to nebylo už opravené ucho, ale zámeček jednoho z oddílů. Jak už jsem psala, šlo o takový ten otočný zámeček (víte, co myslím, ne?), ovšem ona placatá kovová část, o kterou se zamykal, se vytrhla z okolní kůže. Doma na mě už čekal Honza, když uviděl mou kabelku, předvedl mi vzorový facepalm podle kapitána Picarda a milou značku Picard proklel skrz celou její historii.

obrázek (2)Honzův následující výlet do Fashion Areny byl poměrně těsně následován telefonátem slečny prodavačky, která mu omluvným tónem sdělila, že zjistili, že celá tato řada kabelek je vadná a rozpadá se, a tudíž je všechny posílají zpátky do Německa. A že se můžeme kdykoliv stavit na prodejně a vybrat si nějakou jinou kabelku.

Před týdnem jsme se tedy s H. sešli ve Fashion Areně a v obchodě Marc Picard prozkoumali jejich novou kolekci. Jedna z kabelek se mi zalíbila, Honza, pracující jako výstupní kontrola kvality, mi ji důkladně prozkoumal a prohmatal, a když jsme ani jeden nenašli žádný potenciál rozpadu, rozhodla jsem se, že ji vezmu. Stála dokonce o 300,- víc než její reklamovaná předchůdkyně, čímž se stala nejdražší kabelkou v mé sbírce. Srdečně tedy doufám, že se mi zase nerozpadne jako ta minulá…

3 Comments

Previous Post: « Jeden den – David Nicholls
Next Post: Slušné vychování »

Reader Interactions

Comments

  1. Puffin says

    7.3.2013 at 20:51

    Jak ty to vždycky sepíšeš… :D
    Tak jo, fandím modré nástupkyni. ;)

    Odpovědět
  2. Sylvinka says

    8.3.2013 at 17:08

    Tyjo, to mě mrzí, že máš takovou špatnou zkušenost, já jsem tu svou černou měla zrovna včera a pochvalovala jsem si, jak pořád hezky drží, i když jsem v ní táhla dvě tlusté knihy a věci na ples… tak snad ta nová vydrží! :)

    Odpovědět
  3. Leni says

    9.3.2013 at 11:51

    Tak doufám, že už jen kvůli tvým nervům tu nebude za pár týdnů post o tom, jak se ti rozpadla i tahle! :)

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Primary Sidebar

O mně

Social media manažerka na volné noze, zvědavá houba na informace, technický nadšenec a milovník gadgetů.
Chcete vědět víc?

Sledujte mě

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Vyhledávání

Archivy

Rubriky

  • 365 (366)
  • Názory (100)
  • Povídky (13)
  • Sociální sítě (6)
  • Zajímavosti (57)
  • Ze života (146)

Štítky

#30do30 #coprávěčtu #cosedotweetunevejde #expediceWales #fotocz #Francie #geek #grammarnazi #hejt #inspirace #kočky #kultura #marketing #muživsženy #móda #nacestách #nowwatching #Praha #produktivita #rekapitulace #skandinávie #skotsko #socky #studyhard #střípky #svatba #vyzkoušenozavás
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
🎙📹 DOBA VIDEOHOVOROVÁ 💻 Je zajímavý p 🎙📹 DOBA VIDEOHOVOROVÁ 💻

Je zajímavý pozorovat, jak nám pandemie urychlila učení se s novými technologiemi. Na začátku jarního lockdownu byl najednou klid, ticho, nic. A teď při druhé vlně (a vzhledem k blížícím se Vánocům) se schůzkuje skoro od rána do večera, akorát přes videohovory. Za posledních 7 dní jsem měla dohromady asi 15 videoschůzek a z toho byly 2 webináře 😁

❗️ TIP ❗️
Pokud taky často něco prezentujete v Google Meet, super fičurka v Google Prezentacích je, že můžete z mobilního zařízení prezentovat do probíhající schůzky. Zvykla jsem si tedy docela dost dělat webináře takhle – na stole mám tablet s prezentací a můžu na tu prezentaci klidně i kreslit pomocí Apple Pencil, když chci něco ukázat nebo podtrhnout 👍🏻
.
.
.
#ukazcodelas #ukažcoděláš #googlemeet #webinář #webinar #skoleni #skolim #jsemlektor #jsemlektorka #holkyzmarketingu #videohovor #videocall #desk #mydesksetup #homeoffice #remotework #tipnaaplikaci #tipnaappku #podnikani #podnikatelka #femmepreneur #navolnenoze #volnonozec
📚 Proč spíme? 🛌💤 Do téhle knížky js 📚 Proč spíme? 🛌💤

Do téhle knížky jsem se pustila, protože jsem chtěla vylepšit kvalitu svého spánku. Ale pokud je kvalita spánku i váš cíl, tak vám tenhle titul úplně nedoporučím, protože kniha Proč spíme se, jak koneckonců název napovídá, zabývá tím PROČ spíme, ale ne už tolik tím, jak spát lépe. 

Pokud vás tedy zajímají různé výzkumy, co se v mozku děje, když spíme, jaké následky může mít spánková deprivace a podobné geekovatosti, tak směle do toho 🙂 Pokud ale tak jako já chcete spíš praktičtější informace, co dělat pro to, abyste se lépe vyspali, tak mám dojem, že lépe pořídíte v různých článcích na internetu nebo videích na YouTube. 

Ale samozřejmě musí se nechat, že valná většina tohohle obsahu na internetu vznikla právě díky této knize, která vyšla už před pár lety a hlavně díky ní se začalo víc řešit, jak kvalitně spíme a jak spát lépe 😴

Poté, co jsem přečetla tuhle knihu a pak ještě zhlédla The Social Dilemma, udělala jsem jeden velký krok, ke kterému jsem se odhodlávala už dlouho – vyhodila jsem z ložnice všechny displeje. Nejdřív jsme s mužem řešili, jak na to, ale pak jsme prostě jen do chodby přenesli malý stolek a všechna zařízení, iPhony i tablety, nabíjíme přes noc tam, mimo ložnici. Myslela jsem si, že to bude těžké, ale vlastně se mi bezprostředně poté dost ulevilo. Před spaním místo sjíždění Instagramu čteme knížky, ráno se mi nestane, že bych ještě v polospánku sáhla po telefonu a začala koukat na sociální sítě nebo řešit maily (a najednou je o hodinu víc a já jsem pořád v posteli, znáte to...) Fakt můžu doporučit 👍🏻
.
.
.
#procspime #copravectu #pročspíme #janmelvilpublishing #knihy #knihomol #coprávěčtu #ukazcoctes #bookstagram #spanek #spanekjedulezity #produktivita #digitalnidetox #modresvetlo #modresvetlodopostelenepatri #jakseztohonezblaznit #podnikatel #podnikatelka #jsempodnikatelka #osobniproduktivita
O roce 2020 se toho moc pozitivního sice říct n O roce 2020 se toho moc pozitivního sice říct nedá, ale pro mě má jedno velké plus – jde o rok, kdy jsme se s mužem konečně odhodlali začít se sebou něco dělat 💪 Ke dnešku I. zhubl 30 kilo a já 14. 🏋️

Celou dobu, co jsme s I. spolu, mi říkal, že by se chtěl zbavit nadváhy. A já si říkala, že sice nejsem úplně tlustá, ale trochu shodit mi taky prospěje. Vlastně jsme i přesně věděli, co děláme blbě, měli jsme načteno, měli jsme všechny potřebné informace – ale nebyli jsme s to udělat tu změnu, přerazit zlozvyky, které jsme si v jídle léta budovali.

V červnu jsme si ale řekli „teď, nebo nikdy“ – a řekli jsme si o odbornou pomoc. Nechali jsme si udělat krevní testy a vypracovat jídelníčky na míru podle toho, čeho jsme měli nedostatek a naopak, a podle nich od té doby jíme. Jídelníček taky postupně rozšiřujeme a zpestřujeme, takže to není nuda 🍽️

Pár z našich přátel to připadalo jako „moc drastické“ a „extrém“, ale za mě jsme tohle přesně potřebovali – udělat radikální změnu, abychom se odnaučili zlozvyky a změnili vztah k jídlu na mnohem zdravější, což je podle mě i klíčem k tomu, abychom to vydrželi dlouhodobě a nespadli zpátky do starých kolejí (a shozená kila se nevrátila zpátky i s kamarády).

Když teď po pár měsících vidím, jak je mi skvěle, kolik mám energie a že si kupuju oblečení ve velikosti 36 (což mi nebylo ani na gymplu), říkám si, že jsme to měli udělat už dávno 🙈

Ne, neznamená to, že je ze mě teď odborník na hubnutí a výživu, ani že vás tu začnu oblažovat recepty a fitness motivací 🙂 Ani se nepovažuju za hodnu obdivu, jak jsem dobrá – nejsem 😁 Nemám zdaleka tak silnou vůli jako ti, co se rozhodli zhubnout, začali na sobě makat a dali to. Já jsem slaboch, vždyť mně jen někdo narýsoval koleje, dal mi prvotní pošťouchnutí a já po nich od té doby jedu 🙈

I proto mi přišlo jako dobrý nápad to sem napsat – často se teď mluví o tom, jak je důležité si říct o pomoc odborníka, když máte psychické problémy. Ale s nadváhou je to dost podobné. Pokud to zkoušíte pořád kolem dokola neúspěšně zvládnout sami, není ostuda zajít za odborníkem. Trápit se léta neúspěchem není nutný, někdy je prostě třeba si přiznat, že je to na vás moc, a nechat si pomoct... 🙂
🔐 SOUKROMÍ A SOCIÁLNÍ SÍTĚ 👻 Uznává 🔐 SOUKROMÍ A SOCIÁLNÍ SÍTĚ 👻 

Uznávám, že jako marketér si tímhle příspěvkem tak trochu, no... „s*ru do vlastního hnízda“ 🤫

Téma soukromí a bezpečnosti je mi ale hodně blízké, asi víte, že jsem na blog napsala sáhodlouhý článek o Cambridge Analytica, pořád si o těchto tématech zjišťuju víc a poté, co jsem na Netflixu zkoukla dokument The Social Dilemma, mám chuť o tom zase trochu víc mluvit.

🎥 Dokument The Social Dilemma rozhodně doporučuju. Mluví o tom, jak nám algoritmy vládnou, uzavírají nás do bublin a polarizují společnost, a že je potřeba změna – s čímž naprosto souhlasím.

💻🎙 Zároveň si pohrávám s myšlenkou udělat nějaké školení nebo webinář, kde bychom se o soukromí a bezpečí na sociálních sítích pobavili a společně si ukázali, jaká nastavení a opatření ve svém vztahu k sociálním sítím ideálně udělat, aby nás
a) techničtí giganti nemohli tak dobře sledovat a sbírat o nás data, a
b) abychom sítě lépe ovládli, a tím třeba i snížili svoji prokrastinaci a zvýšili produktivitu.

Budu ráda, pokud mi napíšete, zda by vás takové školení zajímalo, a nebo je to podle vás blbost 🙂

No a co tedy můžete udělat hned teď?

1️⃣ Omezte, jak vás mohou Facebook, Google a spol. sledovat
Pomůže například nainstalovat si do prohlížeče blokátory jako je třeba Ghostery, a nebo přejděte jako já na prohlížeč Brave, který blokuje reklamy a spyware – a nebojte se, Brave je postaven na Chromiu, takže že vypadá a funguje skoro jako Chrome, a jste-li uživateli Chrome, velmi snadno si do něj přenesete záložky i všechna rozšíření, na která jste zvyklí.

2️⃣ Vypněte sledování polohy na FB i Googlu
Návod najdete přímo v grafice výš.

3️⃣ Vypněte (pokud možno) sdílení aktivity mimo Facebook.
Aktivita mimo Facebook vám ukáže, které weby a appky o vás posílají data Facebooku. Můžete tomu ale přímo zamezit a tuhle možnost vypnout – v tu chvíli vám ale přestane fungovat Login via Facebook, pokud toto u některých webů nebo appek používáte, budete se muset začít přihlašovat jinak. Já tohle bohužel zcela vypnout nemůžu, protože by mi přestaly fungovat aplikace na analýzu a plánování obsahu na sociální sítě, ale pokud vy takovéhle omezení nemáte, doporučuju tohle vypnout 🙂
✅📚 Tohle duo jsem četla už před skoro 8 le ✅📚 Tohle duo jsem četla už před skoro 8 lety, ještě na vysoké. Pamatuju si, jak jsem GTD četla při zkouškovém, do toho jsem pracovala, a měla jsem dojem, že na spoustu věcí zapomínám, nestíhám a je toho na mě moc 🤯 Pár měsíců jsem se pak pokoušela ohnout si Evernote podle pravidel GTD, spoustu času strávila přesouváním virtuálních listů z jednoho sešitu do druhého, až jsem to prostě vzdala. Knížce jsem dala 3 hvězdičky a považovala ji za blbost 🤷🏻‍♀️

Teď s odstupem let si ale uvědomuju, jak moc GTD ovlivnilo mou celkovou produktivitu, a že i to, jak používám svůj diář, vlastně pramení z principů GTD. Knížku jsem si tedy přečetla znovu a vyzobala si tam hned několik zajímavých věcí.

A díky tomu mi dochází, že velká chyba byla pokoušet se zavést úplně celé GTD se všemi vyfikundacemi a kontexty najednou. Snažila jsem se našťouchat do krabičky, která pro mě tehdy vůbec nebyla vhodná. Ale někde jsem začít musela 🤷🏻‍♀️

Teď už nějaký vlastní systém mám, takže mi znovupřečtení GTD dalo pár zajímavých nápadů, jak ho vylepšit. V tomhle mi ale přece jen je bližší spíš ZTD od Babauty, které je mnohem liberálnější a sám Babauta vyzývá, abychom si z knihy vybrali jen to, co nám přijde nejsmysluplnější pro naši situaci, a změny zkoušíme zavádět postupně 🧠 

Allenova kniha je také už přece jenom starší kousek a docela by si zasloužila nějaký novodobější upgrade s tipy na moderní technologie. Možná Allen něco takového vydal, přiznám se, že nevím – ale v dnešní době je úsměvný ne ani tolik jeho systém odatovaných složek, do kterých přesouvá papíry, jejichž čas teprve nadejde, ale i to, jak je kniha evidentně mířená jen k pánům manažerům s diplomatickými kufříky 😁 Zajímavé, jak moc se mohou společenské standardy změnit za pouhou dekádu 🤔 (Četla jsem české vydání z 2008, sama kniha v originále je z roku 2001)
.
.
.
#gtd #gettingthingsdone #produktivita #mitvsehotovo #mítvšehotovo #hlavneseztohoneposrat #copravectu #bookworm #knihomol #tipnaknihu #leobabauta #zentodone #zenahotovo #janmelvil #janmelvilpublishing #seberozvoj #podnikani #podnikatelka #jsempodnikatelka
Takový to, když... 👀 vám z týmu víceméně Takový to, když...
👀 vám z týmu víceméně ze dne na den odejde jeho hlavní člen
👀 a slečna, co vám po jeho odchodu začala pomáhat, najde po dlouhé době konečně plný úvazek, takže také odchází
👀 a pak se den před odjezdem na třičtvrtě roku plánovaný off-site dozvíte, že ze 7členného týmu 2 lidi jdou zrovna na testy, takže nepojedou 🤷🏻‍♀️
Ještě připočítejme mou pravidelnou každoroční depku z toho, že léto končí a čeká nás zase hnusná zima, k tomu přetékající to-do list (viz bod 1) a e-mailovou schránku praskající ve švech... Přiznávám, že v současný chvíli bych fakt nejradši se vším sekla a šla radši za kasu do supermarketu 🙈 Taky občas míváte takovýhle choutky? 😇 #anobudelip
.
.
.
.
#mondaymotivation #demotivacniokenko #nenivzdyckyposviceni #hlavneseztohoneposrat #podnikani #podnikatelka
❓ VÍTE, KDO JE VAŠE CÍLOVÁ SKUPINA? ❓ Po ❓ VÍTE, KDO JE VAŠE CÍLOVÁ SKUPINA? ❓

Po delší době se mi už zase stalo, že mi účastník školení na otázku „A kdo je vaše cílovka?“ odpověděl „No, vlastně všichni.“ 🤔 

❌ Ne. Ani pokud prodáváte rohlíky, tak vaše cílové publikum nejsou „všichni“. 😁

A zvlášť jako menší značka, nebo kterákoli značka, která má napnutý rozpočet (a jak hezky řekl Rob Estreitinho na @mktfest – „Nepotkal jsem značku, která by neměla napnutý rozpočet...“), je pro vás mnohem lepší vědět přesně, kdo je váš ideální nebo nejčastější zákazník.

📊 Čím víc informací, tím líp
Většina klientů už ví, zda jsou jejich cílovou skupinou spíše ženy nebo muži a v jakém věku. 🚹🚺
Ale to je jenom začátek. Důležité je také vědět, v jaké jsou socioekonomické skupině, jaké jsou jejich zájmy, práce, jak tráví volný čas, kde bydlí, co dělají večer po práci... 

Všechny tyhle informace vám umožní se lépe vcítit do toho, co toho „vašeho“ člověka zajímá, co řeší a jak mu můžete svým obsahem, produktem nebo nabídkou pomoct 🤝

A reklama, která zákazníkovi míří přímo na komoru a promlouvá k němu, bude o dost úspěšnější, než když budete do lidí jen hlava nehlava pálit „Dělej, kupuj, máme zrovna slevy.“ 🤑
.
.
.
#jaknasocky #jaknasite #cilovaskupina #marketing #marketingovaagentura #marketingovetipy #jaknamarketing #socialmediamarketing #navolnenoze #volnonozec #nakopnisvujmarketing #tipyatriky #socialmediamanager #socialmediamanagement #holkyzmarketingu #holkypodnikatelky #klubpodnikavychzen #podnikatelka #jsempodnikatelka #jsempodnikatel #jsempodnikavaduse
Sledujte můj Instagram
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

Log in as an administrator and view the Instagram Feed settings page for more details.

Copyright © 2021 · KlaPi & Více než agentura