Dalším z důvodů, proč se hodí mít Business Manager, je možnost ověřit si přes něj doménu.
Co to je a k čemu je to dobré?
Ověření domény najdete v nastavení BM, tam, kde můžete spravovat všechny firemní assets.
Poté, co projdete ověřovacím procesem a dáte tak Facebooku najevo, že je váš web skutečně váš, Facebook vám zpřístupní jednu ze zrušených funkcí – možnost měnit náhledy u sdílených odkazů.
Pokud vám tedy nevyhovuje, jak vypadají odkazy na váš web, když je sdílíte na Facebook, tohle vám vytrhne trn z paty. Tak, jak bylo dříve možné u odkazu měnit obrázek, titulek i nadpis, tyto všechny funkce vám znovu zpřístupní právě ověření domény.
EDIT duben 2021: Vzhledem ke změnám souvisejícím s iOS 14 je nyní nutné ověření domény i pro spouštění a správnou funkci kampaní.
Jak se to ověřuje?
Způsob, jak doménu ověřit, je dvojí. Najdete ho v Business Manager > Nastavení firmy > Bezpečnost značky > Domény
Buď můžete do rootu webu nahrát HTML soubor, který si v Business Manageru stáhnete.
A nebo můžete doménu ověřit pomocí DNS záznamů.
S obojím vám nejspíš bude muset pomoci ajťák, pokud se v těchto věcech neorientujete, je to ale otázka jen pár minut.
EDIT duben 2021: Nově Facebook umožňuje také ověřit doménu pomocí metatagů. Nicméně stále doporučujeme ověřovat hlavně přes registrátora domény.
Proč to tak je?
Možnost měnit náhledy u odkazů Facebook zrušil v roce 2017 na podzim kvůli problému s fake news – stránky šířící falešné zprávy často sdílely články z cizích webů s upravenými údaji v náhledu, takže byly zavádějící.
Proto teď Facebook chce umožnit měnit náhledy odkazů jen majitelům webů – protože vy sami přece nebudete info v náhledu měnit tak, aby vás to mohlo poškodit. Zároveň ale to, že si ověříte doménu, znamená, že můžete upravovat jen náhledy odkazů na tuto doménu, ne externí odkazy, které sdílíte.
Úpravy u náhledů také můžete po ověření dělat jen vy a to na stránkách, které spravujete ve stejném Business Manageru. Neznamená to, že bude moci náhledy odkazů upravovat kdokoliv. Takže pokud se odkazy na váš web na Facebooku zobrazují hodně ošklivě, radši opravte metatagy přímo na webu, protože když bude odkaz na váš web nebo blog sdílet váš zákazník nebo čtenář, ověřená doména vám nepomůže.