Engagement Rate je metrika, která vám ukazuje, kolik % lidí z těch, co obsah viděli, na něj zareagovalo.
Vypočítává se jako počet uživatelů, kteří na příspěvek zareagovali (tedy lajkli, okomentovali, přesdíleli nebo klikli) vydělený dosahem.
A k čemu je tohle číslo dobré? Můžete díky němu vyhodnocovat a porovnávat výkon stránky nejen meziměsíčně, ale třeba i meziročně, protože zatímco dosahy se neustále mění, ať už kvůli růstu stránky, čachrům s algoritmem či počtu zveřejněných příspěvků, engagement rate vám dokáže dát porovnání ať už řešíte jakékoli časové období. Zároveň také můžete takto mezi sebou porovnávat různě velké stránky.
Někdy se ale používá i jiný výpočet engagement rate: součet všech interakcí vydělený počtem fanoušků. Používá se především potřebujete-li porovnat konkurenční stránky, u nichž nemáte analytický přístup a nevidíte tedy jejich dosahy. Tento výpočet ale není tak vypovídající o tom, jak se stránce daří. Moc pěkný článek o tom, jak engagement rate počítat nebo naopak nepočítat a proč napsal Jakub Mach ze Zoomsphere pro TyInternety.