Na jaře 2016 Facebook spustil takzvané Reactions, tedy reakční tlačítka, která vám kromě udělení lajku umožňují vyjádřit také jiné emoce.
Když ale Facebook vyhodnocoval po určité době jejich používání, zjistil, že většina uživatelů je líná reakce používat a většinou zůstávají stále u obvyklého lajku.
Proto má algoritmus také rád příspěvky, které sbírají i jiné emoce než jen lajky. Pro algoritmus je to totiž znak, že se uživatel nad příspěvkem skutečně zastavil a „dal si tu práci“ podržet prst/kurzor nad tlačítkem Like a vybral jinou z reakcí.
Záhy si toho ale všimli marketéři a začali dělat různé hlasovací příspěvky typu „Kdo má rád naše mixéry, dá srdíčko, kdo má radši vysavače, zmáčkne haha, kdo se holí našimi holicími strojky, ať zvolí brečícího smajlíka“. Tohle ale není skutečné vyjádření emoce, proto Facebook nedávno oznámil, že bude podobné příspěvky, které lidi nutí k interakcím, penalizovat.
Takže tedy – ano, snažte se vyvolat emoce, ale upřímně, nikoliv těmito umělými technikami.