Facebook si před pár lety řekl, že když má hashtagy Twitter a Instagram, potřebuje je také, a obšlehl je i s chlupama. Uživatelé je ale, na rozdíl od Twitteru a Instagramu, kde slouží k vyhledávání obsahu, příliš nepoužívají.
Kromě toho je tahle funkce na Facebooku dost nepoužitelná:
Zaprvé, uživatelské posty s hashtagy zpravidla nedohledáte, protože bývají nejčastěji viditelné pouze pro přátele těch, co je zveřejnili.
Zadruhé, mnohdy pod nimi nedohledáte ani své vlastní příspěvky, protože to prostě nefunguje.
Je to tedy k něčemu dobré?
Protože příspěvky na Facebooku by měly být co nejkratší, a hashtagy je spíš vizuálně prodlužují, přijde mi naprosto zbytečné posty zasypávat tunou hashtagů, jako se to dělá například na Instagramu. Doporučuju hashtagy používat třeba v případě, že máte nějaký brandový nebo kampaňový hashtag a chcete ho více dostat do povědomí lidí.
Zajímavý je ale experiment firmy Agora Pulse, kde testovali data příspěvků s hashtagy a bez. Přišli na to, že příspěvky s hashtagy mají průměrně vyšší dosah, ale hlavně o 60 % vyšší engagement.
Tak co teda, jo, nebo ne?
Vzhledem k tomu, že se v článku od Agora Pulse nedozvídáme nic o cílovce stránek, na nichž test prováděli, dá se jen těžko jasně říct, jestli hashtagy na Facebooku používat nebo ne. Takže má rada je – všeho s mírou. Klidně to zkuste, třeba zjistíte, že to u vás funguje. Rozhodně ale nečekejte, že se pod vaším firemním hashtagem dočkáte spousty příspěvků od uživatelů. A hlavně to s těmi hashtagy nepřehánějte. #tip #trik #tipy #triky #jaknasocky #jsemmaster #čumtejakjsemdobrá #rada #clanek #blog #web
EDIT duben 2021: Facebook nedávno začal u tvorby příspěvků vyzývat k přidávání hashtagů, patrně tedy pracuje na nějakém zlepšení, jak hashtagy fungují a chce uživatele více motivovat k jejich používání. Uvidíme tedy, kam tyto změny povedou.