Při nastavování reklam teď ve Správci reklam vyskakuje hláška varující o tom, že se Facebook chystá od července zrušit některé z metrik.
Více o tom, co se chystá rušit, proč, a které metriky používat místo toho, najdete pěkně vysvětlené v tomto článku přímo od Facebooku. Další také oficiální info v angličtině je pak zde.
Pokud patříte mezi lidi, kterým každá změna zvyšuje tlak až navozuje panickou ataku, tak z toho asi velkou radost mít nebudete – ale pokud nemáte rádi změny, tak radši s Facebookem vůbec nepracujte, protože tam se něco mění pořád 🙂 Já tyto oznámené změny celkem vítám, protože to znamená snazší, přehlednější vyhodnocování kampaní. Obrovské množství metrik, které Facebook nabízí, na laika mnohdy působí dost děsivě, takže jakékoli omezení tohohle efektu uvítám 😉 Zároveň se Facebook nechystá zrušit žádnou zásadní metriku, kterou by všichni masově používali, ruší spíše ty „obskurní“ metriky a ty, které se dají snadno nahradit – takže pokud s kampaněmi už pracujete, zachovejte klid, nic extra vám nehrozí.