Máme tu předvánoční období, kdy se všechny značky mohou přetrhnout, aby uspořádaly soutěže. To je sice fajn, ale valná většina soutěží, které na Facebooku potkávám, porušuje samotná pravidla Facebooku.
O tom, že označování přátel v příspěvku nebo jeho komentářích je zakázano jsem tu už psala.
Pravidla Facebooku pro soutěže (nebo jak je Facebook v češtině nazývá propagační akce) najdete tady.
V bodu Správa propagace píše Facebook toto:
Propagační akce mohou být spravovány na stránkách, ve skupinách, událostech nebo v aplikacích na Facebooku. Při vlastním průběhu propagačních akcí se nesmí používat osobní timeline ani spojení s přáteli (není povoleno například sdělení „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vaší timeline“, „sdílejte na timeline přítele a získejte další vstupy“ nebo „pokud se chcete zúčastnit, označte v tomto příspěvku svoje přátele“).
Kromě toho tato podmínka nedává smysl, protože Facebook nyní nezobrazuje u příspěvku, kteří lidé ho přesdíleli, pokud jej nesdíleli veřejně. Takže si tím vlastně i můžete naběhnout na problém, protože proto nejste schopni vyhodnotit, kdo vaše podmínky pro účast splnil a kdo ne.