Když takhle knížka vycházela, byl kolem ní na Twitteru neskutečný humbuk, protože skoro každý, kdo v internetovém marketingu u nás už něco dokázal si v ní smočil prst – nebo spíš pero. Nebo klávesnici… no vy víte, co myslím. A tak jsem si ji samozřejmě koupila a těšila se, co se nového dozvím.
Podtitul Současné trendy očima předních expertů mi jaksi zatajil, že kniha je vlastně taková rukověť začátečníka, který o online marketingu ještě v životě neslyšel. Je tu tedy přesně vysvětleno, co je to stránka na Facebooku a jaké má funkce, co je to vlastně SEO a jak vypadá PPC reklama a jak se nazývají systémy, v nichž se dá spravovat. Každý autor měl svůj příspěvek omezen pouhými několika stranami, na kterých tedy sotva stačil vysvětlit, čeho se má jeho kapitola vlastně týkat, a už aby končil. Místo zajímavých grafů nebo podobných vizuálních zobrazení dat se navíc čtenář dočkal jenom trapných nicneříkajících fotek z fotobank. Z informací jsem se tam tdy nedozvěděla vlastně nic nového.
Což by ovšem nebylo nic proti ničemu. Řekla bych si, že jsem holt trubka a koupila jsem si zbytečnou knihu. Jenomže mě na téhle knížce mnohem víc pohoršovalo něco jiného. A to fakt, že evidentně neprošla rukama korektora či editora. V tiráži je sice napsán jakýsi odpovědný redaktor, ale asi je to spíš nějaký synovec tchýnina bratra, co měl vždycky jedničky z češtiny, nebo něco podobného, protože v knížce je spousta hloupých errorů. Nejsou tam přímo do očí bijící gramatické chyby, ale spíš paskvily typu přeci, nebo-li a různá divná vyšinutí z větné vazby, prapodivné formulace, které by potřebovaly učesat, a chybky typu „Více se dočtete ve čtvrté části knihy“ a přitom je daná pasáž v části třetí. Facepalm. Od knihy, kterou dával dohromady Jindra Fáborský, jsem prostě čekala o dost vyšší kvalitu.
Napsat komentář