Pokud jste už někdy nastavovali reklamy na Facebooku, asi víte, že vedle geografického cílení, pohlaví a věku si tam můžete nastavit také jakým jazykem vaše cílovka mluví.
Pokud cílíte v Česku na české obyvatele, nemusíte jazyky vyplňovat. Tahle možnost se naopak používá, pokud cílíte na něco atypického, například na turisty.
Facebook ale tyto informace bere z informací, které o sobě mají uživatelé vyplněné na profilu. Chcete-li tedy například cílit na italsky mluvící turisty v Praze, zvolte u geografie v roletce, že chcete cílit na turisty, a teprve poté vyplňte jazyky. Neznamená to ale, že cílíte jen na Italy – cílíte na všechny turisty, kteří mají v profilu, že mluví italsky.
Pokud byste v roletce nechali „Všichni v tomto místě“ a zacílili třeba na anglicky mluvící, reklama by se zobrazovala i všem Čechům, kteří mají na profilu, že mluví anglicky – tedy třeba i mně. Často se mi takto na Facebooku zobrazují reklamy ve francouzštině, evidentně cílené na turisty, ale špatně nastavené. Tak pozor na to, protože v takovém případě vyhazujete peníze z okna.