Po internetu se válí spousty článků, které tvrdí něco jako že nejlepší je publikovat na Facebook v pondělí v osm ráno, ve středu v sedm večer a v pátek ve dvě v noci, kdy se všichni vrací z pařby. Já ale říkám – nevěřte jim a na svůj optimální čas si přijďte sami.
Každá stránka a každá cílová skupina se chová jinak, má jiné zvyky a je online jindy. To, že něco funguje v Americe, neznamená, že to funguje i u nás. Zpravidla tyhle články využívají průměrná data z obrovského množství stránek, která ale logicky nejsou zrovna přesná.
S vyhodnocením, kdy je pro vás nejlepší publikovat, vám pomohou i analytické nástroje – například v Zoomsphere najdete tenhle pěkný graf. Jen si při jeho vyhodnocování dejte pozor na to, za jak dlouhou dobu data máte (ideálně se mrkněte na data za delší čas, klidně čtvrt nebo půl roku) a zda vám je tam nemůže rozhodit nějaký extrémně úspěšný příspěvek (např. soutěž s 1000 komentáři, když obvykle míváte jen kolem 100 lajků a 2 komenty…).
A ještě drobnost – znáte takový ten graf, co vám ukážou Facebook Insights a co se jmenuje Kdy jsou vaši fanoušci online? Řeknu vám sladké tajemství – vypadá u všech stránek skoro přesně stejně. Takže ač to podle něj vypadá, že ideální je publikovat večer, v televizním prime time, kdy jsou všichni online (a tuhle radu si taky velmi často přečtete nebo doslechnete), nemusí to tak být. V tu dobu totiž právě proto publikují všichni a je tedy obrovská konkurence a velký boj o místo v newsfeedu, a váš příspěvek tak může být kompletně převálcován ostatními.